Klachtenregeling
De V&VN Academie besteedt de grootste zorg aan haar dienstverlening. Op- of aanmerkingen worden door de V&VN Academie zeer serieus behandeld en meegenomen bij de verdere ontwikkeling van het dienstenaanbod. Bij de digitale evaluatie is volop ruimte om op- of aanmerkingen te maken. Ondanks deze inspanning kan het voorkomen dat u een klacht heeft over een dienst van de V&VN Academie.
Bij klachten over een opleiding of training wendt u zich bij voorkeur rechtstreeks tot trainer of spreker, zodat deze meteen actie kan ondernemen. Doe dit bij voorkeur direct na het ontstaan van de klacht.
Betreft uw klacht de trainer/spreker en wilt u hierom, of om andere redenen, de klacht niet met de trainer/spreker bespreken, dan kunt u zich wenden tot de directiesecretaris, P.E.M. (Pauline) van der Kleijn. Dit kan telefonisch (030 – 291 90 50), per e-mail (p.kleijn@venvn.nl) of schriftelijk (V&VN, t.a.v. mevr. P. van der Kleijn, Postbus 8212, 3503 RE Utrecht). Binnen vijf werkdagen na ontvangst van een klacht neemt de V&VN contact met u op.
Uw klacht wordt te allen tijde vertrouwelijk behandeld. V&VN streeft er altijd naar in goed onderling overleg tot een oplossing te komen. Is uw klacht niet naar uw tevredenheid afgehandeld, dan kunt u deze voorleggen aan een onafhankelijke klachtencommissie.
Wie kan de klacht voorleggen aan de klachtencommissie?
Een persoon of organisatie die gebruik maakt of heeft gemaakt van de diensten van de V&VN Academie.
Wanneer kan worden geklaagd?
Als het overleg geen oplossing heeft gebracht.
Wanneer wordt een klacht niet in behandeling genomen door de klachtencommissie?
· Als de klacht geen betrekking heeft op diensten van de V&VN Academie;
· de klager niet een persoon of organisatie is die gebruik maakt of heeft gemaakt van de diensten;
· de klager zonder deugdelijke motivatie weigert gebruik te maken van de mogelijkheid tot overleg;
· de klacht anoniem is ingediend;
· een gelijke klacht van dezelfde klager nog bij de commissie in behandeling is;
· een klacht al eerder is behandeld en zich geen nieuwe feiten hebben voorgedaan.
Voorleggen van een klacht aan de klachtencommissie
U kunt uw klacht voorleggen door schriftelijk uw klacht te beschrijven. Uw klacht moet in ieder geval bevatten:
- Uw naam en adres
- Een omschrijving van de dienst waar u ontevreden over bent:
-Naam, locatie, naam trainer en datum van uitvoering.
- Uw klacht
Een klacht moet uiterlijk 4 weken na het voorval schriftelijk worden ingediend.
Adres: Klachtencommissie V&VN Academie, Postbus 8212, 3503 RE Utrecht
Samen maken we de zorg beter. Word lid!
Wij zijn de verpleegkundigen, verzorgenden IG en verpleegkundig specialisten van Nederland. Verenigd in V&VN zetten we ons in voor (kennis)ontwikkeling en het versterken en positioneren van onze beroepen. Wil jij zeggenschap over jouw vak? Sluit je dan bij V&VN aan! Met ruim 100.000 leden vormen we één krachtige stem. Van de werkvloer tot in politiek Den Haag.
